Wat hebben we moeten doen? - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Alexandra Mirane B - WaarBenJij.nu Wat hebben we moeten doen? - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Alexandra Mirane B - WaarBenJij.nu

Wat hebben we moeten doen?

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra Mirane

19 Juli 2017 | Nederland, Tilburg

Mirane en ik (Alexandra) hebben de afgelopen 5 maanden van alles moeten doen en niet eens met zekerheid of we mochten gaan. Alle tranen zijn het wel waard geweest.

In het begin wouden wij naar Bosnie gaan om daar een week met school te mogen helpen maar helaas, kregen wij te horen dat het voor een andere opleiding was. Onze mentor had gezegd probeer buitenlandse stage, ik kan niks beloven maar nee heb je, ja kun je krijgen.

We moesten zelf opzoek gaan naar een stageplek, binnen 2 dagen hadden we die al en nu? Nu moesten we 2 docenten, ons mentor en de directeur overtuigen. Gesprek na gesprek, en ondertussen ook contact houden met Malta zo dat ze ons niet vergeten. We hebben veel moeten voorbereiden, veel papierwerk, en ook heel veel moeten vertalen. Nu nog steeds, onze opdrachten moeten wij ook vertalen.

Nu hebben we vakantie. en 28 augustus vertrekken wij naar Malta.
Hier gaan wij in een kinderopvang fulltime stage lopen en ook moeten wij onze vakken nog afmaken en opdrachten/verslagen voor stage. Voor het bedrijf in Malta moeten wij ook heel veel maken.

Het komt nu allemaal dichtbij en het is echt heel spannend maar de zenuwen beginnen nu echt in te kicken.

Alexandra Mirane

Wij zijn 2 studenten die op het ROC in Tilburg zitten en ook de eerste 2 studenten van de opleiding Helpende zorg & welzijn Dienstverlening die naar het buitenland mogen om stage te lopen. Met deze blog gaan wij jullie allemaal vertellen wat wij hebben moeten doen om te mogen gaan maar ook hoe het is al we daar zijn.

Actief sinds 17 Sept. 2017